середа, 1 квітня 2020 р.

Як організувати корисне проведення часу дітьми на канікулах в умовах карантину



Тези для роздумів класних керівників
   Хоча час активного навчання поки що закінчився, завданням класного керівника є організація для учнів корисного проведення часу на канікулах. Особливо, коли діти залишаються вдома.
       Переважно власне дозвілля учні можуть організовувати собі самі. У цьому їм також мають допомагати їх батьки, і це їх прямий обовязок.
    Класним же керівникам доцільно зосередитися саме на корисних видах проведення часу учнями, що будуть задовольняти  важливі питання, які можна обєднати у  групи:

-         Сприяння розвитку в школярів пізнавальної та емоційно-вольової сфер;
-         Сприяння у забезпеченні потреби учнів у спілкуванні. 
     В частині вирішення цих напрямів класним керівникам варто залучитися підтримкою батьків, колег та й самих учнів.
      Сприяння розвитку  пізнавальної та емоційно-вольової сфери   більш значиме для учнів початкової школи. І програма  відпочинку для них має собою нагадувати корисне проведення часу, що було  і  в навчальний дистанційний період. Її головні пункти можуть бути такі, як викладено нижче.
       Читати кожен день книги. Можна з батьками. Або слухати уадіокниги.
       Пропоную вам порекомендувати дітям та батькам скористатися платформою для прослуховування казок «Аудіоказки українською» адреса доступу: АУДІОКАЗКИ  Особисто для себе я там залюбки прослухав мої улюблені казки «Пан Коцький», «Цап та баран». Вони є не просто цікавими, а й  корисними  для більш безпечного переживання тривоги й страху. Казки – це код, символ духовності народу. Обереги в скрутний час. Джерело ресурсу і позитивної енергії.
      Бажано дітям позайматися писемною творчістю. Знову ж можна писати вірші, історії, вигадувати історії з батьками. Наприклад, класні керівники можуть організувати день віршів. А потім виставити їх в загальній групі.
      Потрібно трохи математики, логіки та просторового уявлення. Це можуть бути логічні вправи, настільні ігри, наприклад «Уно», шашки, шахмати тощо.  Для найменших школярів завдання на розвиток дрібної моторики: складання Лего, конструкторів, побудова «башт».  І тут частину завдань можуть виконувати діти вдома з батьками. Частину  ідей може взяти під контроль класний керівник.  Запропонувати для школярів провести конкурс по складанню Лего та конструкторів. Для більш старших - розгадування кросвордів. Наприклад, в класній групі провести конкурс загадок.
       Фізична культура (навантаження) кожного дня.
       Творчість теж важлива. Музика або малювання. Не менше ніж раз на тиждень. Особливо в умовах карантину. Діти, коли малюють, це допомагає їм опанувати почуття та прожити внутрішній страх.
      Також доцільно організувати проект, де діти включаться в якусь важливу, значиму справу.
       Для вирішення питання задоволення потреби учнів у спілкуванні доцільно організовувати онлайн-зустрічі. Для цього можуть підійти Skype, Zoom.
       Це можуть бути зустрічі з класним активом.  У такому форматі можна проводити вікторини, ігри. Наприклад, обговорювати фільм після його перегляду. Вітати іменинників зі святом. Онлайн зустрічі дуже важливі в умовах карантину. Адже відомо, що спілкування для дітей є  таким же важливим, як і навчання. Особливо для підлітків.


Немає коментарів:

Дописати коментар