Тези для роздумів класних
керівників
Хоча час активного навчання поки що закінчився, завданням класного
керівника є організація для учнів корисного проведення часу на канікулах.
Особливо, коли діти залишаються вдома.
Переважно власне дозвілля учні можуть
організовувати собі самі. У цьому їм також мають допомагати їх батьки, і це їх
прямий обов’язок.
Класним же керівникам доцільно зосередитися саме на корисних видах
проведення часу учнями, що будуть задовольняти
важливі питання, які можна об’єднати у групи:
-
Сприяння
розвитку в школярів пізнавальної та емоційно-вольової сфер;
-
Сприяння
у забезпеченні потреби учнів у спілкуванні.
В частині вирішення цих напрямів
класним керівникам варто залучитися підтримкою батьків, колег та й самих учнів.
Сприяння розвитку пізнавальної та емоційно-вольової сфери більш значиме для учнів початкової школи. І
програма відпочинку для них має собою
нагадувати корисне проведення часу, що було
і в навчальний дистанційний
період. Її головні пункти можуть бути такі, як викладено нижче.
Читати кожен день книги.
Можна з батьками. Або слухати уадіокниги.
Пропоную вам порекомендувати
дітям та батькам скористатися платформою для прослуховування казок «Аудіоказки
українською» адреса доступу: АУДІОКАЗКИ Особисто
для себе я там залюбки прослухав мої улюблені казки «Пан Коцький», «Цап та
баран». Вони є не просто цікавими, а й
корисними для більш безпечного
переживання тривоги й страху. Казки – це код, символ духовності народу. Обереги
в скрутний час. Джерело ресурсу і позитивної енергії.
Бажано дітям позайматися
писемною творчістю. Знову ж можна писати вірші, історії, вигадувати
історії з батьками. Наприклад, класні керівники можуть організувати день
віршів. А потім виставити їх в загальній групі.
Потрібно трохи математики, логіки та
просторового уявлення. Це можуть бути логічні вправи, настільні ігри,
наприклад «Уно», шашки, шахмати тощо.
Для найменших школярів завдання на розвиток дрібної моторики: складання
Лего, конструкторів, побудова «башт». І
тут частину завдань можуть виконувати діти вдома з батьками. Частину ідей може взяти під контроль класний
керівник. Запропонувати для школярів
провести конкурс по складанню Лего та конструкторів. Для більш старших -
розгадування кросвордів. Наприклад, в класній групі провести конкурс загадок.
Фізична культура
(навантаження) кожного дня.
Творчість теж важлива.
Музика або малювання. Не менше ніж раз на тиждень. Особливо в умовах карантину.
Діти, коли малюють, це допомагає їм опанувати почуття та прожити внутрішній
страх.
Також доцільно організувати
проект, де діти включаться в якусь важливу, значиму справу.
Для вирішення питання
задоволення потреби учнів у спілкуванні доцільно організовувати онлайн-зустрічі.
Для цього можуть підійти Skype, Zoom.
Це можуть бути зустрічі з
класним активом. У такому форматі можна
проводити вікторини, ігри. Наприклад, обговорювати фільм після його перегляду.
Вітати іменинників зі святом. Онлайн зустрічі дуже важливі в умовах карантину.
Адже відомо, що спілкування для дітей є
таким же важливим, як і навчання. Особливо для підлітків.
Використані джерела та матеріали:
1.Матеріали вебінару:Катерина Гольцберг. Життя і навчання під час карантину. Практичні поради психолога
2. Ресурс «Аудіоказки українською»
1.Матеріали вебінару:Катерина Гольцберг. Життя і навчання під час карантину. Практичні поради психолога
2. Ресурс «Аудіоказки українською»
Немає коментарів:
Дописати коментар