Досвід роботи



       Досвід роботи  практичного психолога Смілянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6  Смілянської міської ради  з  теми «Використання теоретико-практичних аспектів напрямів психологічного консультування в роботі практичного психолога закладу освіти». В закладі працюю з 2018 року.
       В загальному над темою працюю з 2017 року.   Практичні розробки з  теми також пов’язані з діяльністю на посаді  практичного психолога Смілянської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4.
    До загальної структури досвіду  крім означеної проблеми  відносяться наступні теми:
-          здійснення корекційної роботи засобами арт-терапії та психологічного малюнка;
-         розвиток психосоціальних компетентностей школярів засобами психологічного тренінгу;
-          гармонізація психофізичного стану школярів засобами нейрогімнастики та кінезіологічних вправ.
   Загальна проблема дослідження «Здійснення консультування на засадах сучасних напрямів практичної психології» реалізовується на двох рівнях:
-             формування та реалізація індивідуальної траєкторії розвитку компетентностей психолога-консультанта;
-           набуття й розширення практичного досвіду використання теоретико-практичних аспектів напрямів психологічного консультування.
  Використання теоретико-практичних аспектів напрямів психологічного консультування здійснюється із застосування Positum-підходу, Гештальт консультування, Транзакційного аналізу.
     До сильних сторін напрямку консультування відносяться його мобільність, доступність, гнучкість, системність, наявність структури тощо.
      Варто зауважити, що індивідуальне консультування підкріплюється системою групових консультацій для дітей, вчителів, батьків. Значна частина з яких проводиться  з використанням активних форм роботи (дискусій, диспутів,  практичних вправ).    
                        
       Так у рамках роботи шкільного психолого-педагогічного консультативного пункту «Діалог» протягом року проведено кілька консультативних заходів з використанням активних форм і методів.


       Групові консультування для педагогів також відбуваються під час роботи шкільних методичних форм: методичних оперативок, методичних об’єднань (кафедр).

     Особлива увага приділяється  проведенню групових та індивідуальних консультацій у рамках супроводу інклюзивного навчання.
      Формування  компетентностей психолога – консультанта здійснювалося та продовжується шляхом підвищення кваліфікації в структурі психологічної служби системи освіти, участі в роботі методичних фахових формувань.
А також участі в освітніх проектах напрямів психології, що представлені  в регіоні та країні (неформальна освіта).
       В 2016-2017 навчальному році пройшов навчання І ступеня в Київському інституті Гештальта і Психодрами.

       У 2016-2017 році виконав сертифікаційні умови програми Базового курсу Українського інституту Позитивної крос-культурної психотерапії та менеджменту.

        У 2019 році пройшов «101 курс» та  зараз є слухачем «202» освітнього курсу з транзакційного аналізу  Української асоціації транзакційного аналізу.
         Означені курси проходив в очній формі в м. Черкаси.
    Наведу кілька прикладів з використання бази практичних напрямків у безпосередній роботі. Positum-підхід. Наприклад, використовую опитувальник порівняння розвитку актуальних здібностей у роботі з дітьми та дорослими (модифікований варіант Опитувальника ДАО Н. Пезешкіана) для виявлення конфліктотворчих чинників та покращення міжособистісних відносин. 
       З цією ж метою використовую елементи роботи з «ключовим конфліктом», що сприяє формуванню балансу в розвитку здібностей «прямота – ввічливість».
        До елементів гештальт-підходу  в консультуванні можна віднести: виявлення фантазій, застосування методики усвідомлення, симпатії, фрустрації, різних правил тощо.
    Техніки гештальт підходу поєдную з арт-терапевтичними техніками (психологічним малюнком, роботою з камінчиками).
      Транзакційний аналіз. В  основі  філософські погляди про те, що всі люди «о’кей».
        Під час проведення консультування для дорослих та дітей важливим вважаю роз’яснити, довести,  що вибудовувати свої думки, почуття, стосунки відносно себе та інших доцільно саме з позиції «о’кейності». Це і є відправним моментом у подальшій співпраці.  
     Також  важливими засобами в роботі є використання положень транзакційного аналізу про структуру особистості, транзакції, голоди (потреби), «погладжування» тощо.
    В консультуванні найчастіше використовується функціональна модель та функціональний аналіз его-станів, що дає можливість розв’язати цілий ряд проблемних питань.
       До уваги колег пропоную  посібник «Консультування в роботі спеціаліста психологічної служби», що містить названі та інші питання й більш широкий опис досвіду роботи. 
         
 
Матеріали посібника «Консультування в роботі спеціаліста психологічної служби» можна переглянути тут: https://drive.google.com/open?id=13M25wHZVtH7KEGvNdf1-1VQjagGenTKL

Презентація досвіду за посиланням:
https://drive.google.com/file/d/1O_j25BiSlHhrnJnEXt9ALZe3SyLt2iQv/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар