Підійшли
до завершення канікули. Школи відновлюють навчання в дистанційному режимі.
Перед педагогами знову постає завдання організації освітнього процесу в нових
умовах.
Перший тиждень є адаптаційний. Маємо
надію, що учні, батьки та вчителі відновили свої ресурси та добре відпочили й з
новими силами готові вирішувати свої завдання. Педагоги й час канікул використали
для підвищення власного фахового рівня з метою дати гідну відповідь на виклики
навчання в умовах карантину.
Шановні колеги, педагоги, пропонуємо вашій увазі
інформаційні матеріали та поради щодо організації навчання та освітнього
процесу під час карантину, які було підготовлено на основі огляду різних джерел
та з урахуванням досвіду фахівців за попередній період.
Звертаємо увагу, що за час з початку
карантину педагоги вже в основному адаптувалися до ситуації та прийняли її,
більшість зрозуміли, що така ситуація буде тривати не кілька тижнів, а значно
довше, переважно позбулися паніки та опанували тривоги.
Проте частина викликів для фахівців залишаються актуальним й на сьогодні, а саме:
-
нові форми зв’язку, обміну інформацією та навчання;
- напруга,
можливі прояви негативних емоцій, роздратування з боку учасників освітнього процесу;
- недостатній
зворотній зв’язок
в умовах, коли він дуже потрібний;
- від
педагога вимагається проявляти компетенції, які мають фахівці з інформаційних технологій,
менеджери, психологи. При чому, менеджером та психологом треба бути і для себе, і для
оточуючих вдома та на роботі;
- певна
ізоляція та обмеження рухової активності;
-
дистанційна
робота відбувається на базі дому, тому є постійна включеність в «домашні» та «робочі
справи»;
- потреба
оптимально структурувати час, планувати фахову діяльність та знаходити особистий час, та час на відпочинок.
Фахівці рекомендують працівникам освіти,
що працюють в дистанційному режимі, організовувати додатково свій особистий
простір:
- визначити
місце для дистанційної роботи та місце для відпочинку;
- розробити
розклад дня та узгодити його з графіком роботи;
- перед
початком роботи виконувати звичні ритуали та процедури, які були в часи очного навчання;
- рідні
мають з розумінням ставитися до вашої діяльності та підтримувати вас
організаційно;
-
час
на робочу діяльність слід чітко розмежовувати з вільним особистим часом та часом відпочинку;
- у
вас має бути й час для проведення в колі сім’ї, й час «для себе», який ви можете проводити на власний
розсуд.
Психолог К. Гольцберг для оптимального
налагодження процесу пропонує дотримуватися наступних принципів дистанційного
навчання:
1.Поспілкуйтесь з батьками про їх бачення дистанційного навчання. Порадьтесь
з ініціативною групою, яка може допомогти з технічним забезпеченням.
2. Ви і тільки ви приймаєте остаточне рішення щодо платформи для спілкування. Це повинно бути зручно і доступно вчителю, підлаштуватися до всіх - неможливо.
3. Ми творимо дистанційне навчання не маючи часу на налаштування, тому увесь свій перфекціонізм залишимо на післякарантинний час.
4. Моніторте час від часу «присутність» дітей, цікавтеся, що вони роблять.
Діти сумують за школою!
5. Не сваріть дітей і батьків. Краще встановіть певний мінімум виконаних завдань.
Питання контролю власного перфекціонізму фахівця особливо важливе в умовах карантину.
З цього приводу психолог Є.Тополов радить: «Щоб попередити неприємності та
зриви, тимчасово «конвертуйте» свої амбіції, цілі та плани в необхідну адаптацію
до ситуації».
Учителю предметнику не слід забувати, що діти навчаються
у власному ритмі, з різною швидкістю та мають різні здібності й нахили до
окремих предметів. Що з дистанційною формою навчання складніше забезпечити індивідуальний
підхід. І для цього слід залучитися підтримкою батьків, і це стає сферою їх
відповідальності.
Слід попіклуватися про дисципліну
й режим роботи. Для учнів має бути розклад уроків, особливо коли проводяться
онлайн-заняття. «Перерви» для молодших школярів можна проводити за умовним
дзвінком. Обід за розкладом.
Онлайн-зустрічі для проведення
занять є важливі. Їх має бути оптимальна кількість. Психологи радять, що онлайн-зустрічі потрібні не лише для навчання, але й
для того аби побачитися з однокласниками. Так легше буде і працювати, і відновлювати сили. Діти в школу ходять не тільки для навчання,
але й для спілкування. Тому варто підключатися до формату роботи й виховникам школи.
В
умовах дистанційного навчання важливо звернути увагу й на мотивацію школярів,
коли значення оцінки рівня навчальних досягнень дещо послаблено. Тому слід
шукати додаткових механізмів. Таким засобом, наприклад, може бути «щоденник
дистанційного навчання», що застосовується для організації домашнього навчання
та обліку виконаних завдань. Може вестися дітьми у формі щоденника-натхнення, куди фіксуються виконані домашні завдання,
власні досягнення, знахідки, перемоги, можна додавати малюнки та фото.
Звітувати в групах на класних платформах про ведення записів.
Для подальшої адаптації школярів до умов карантину пам’ятаємо й про те, як корисно і
цікаво організувати дозвілля для дітей в дистанційних умовах та умовах
ізоляції, про що йшлося в дописі Як організувати корисне проведення часу дітьми на канікулах в умовах карантину.
Немає коментарів:
Дописати коментар