понеділок, 24 січня 2022 р.

Як безпечно працювати в Google Meet та Zoom

 

Пропонуємо до вашої уваги матеріали про безпечну організацію роботи та поведінки школярів з використанням програм для відео конференцій. 

В умовах пандемії достатньо велике значення має ефективне дистанційне навчання. Багато шкіл для проведення онлайн-навчання обрали програми для відеозустічей  Google Meet  та Zoom. При цьому актуальним питанням є  безпечне проведення освітніх заходів у онлайн форматі. 

 

Багато закладів освіти для використання обрали програму Google Meet, яка має ряд переваг, а саме:

-         Організація  онлайн-занять, в яких можуть одночасно брати участь до 150 користувачів.

-         Заняття може тривати безперервно до 300 годин (заняття в Zoom може тривати не довше 40 хвилин).

-         Можлива демонстрації матеріалів на робочому столі ПК під час занять, можна надати доступ до свого екрану, щоб показати  інформацію на робочому столі.

-         Планування занять попередньо та прив’язка до гугл-календаря. Синхронізація запланованих занять виконується автоматично на всіх пристроях, тому почати зустріч можна на комп’ютері, а закінчити - на іншому пристрої.

-         Запис занять зі збереженням відео на Google Диск.

-         Приєднуватися можна як через браузер, так і через додаток для Android.

У  Meet  для захисту відеозустрічей  використовуються різні  заходи безпеки.  Наприклад, засоби захисту від злому для відеозустрічей в Інтернеті та підключень із телефону. 

 Також з метою захисту, коли учасники приєднуються до відеозустрічі, застосовуються  обмеження.

·         Анонімні користувачі (які не мають облікових записів Google) не можуть приєднуватися до заходу.

·         Учасники не можуть приєднатися до зустрічі раніше, ніж за 15 хвилин до її запланованого початку.

·         Лише користувачі, запрошені в календарі, можуть приєднуватися до зустрічей без спеціального запиту. Учасник, якого не запрошено в календарі, повинен надіслати запит на приєднання до зустрічі, а її організатор має підтвердити його.

·         Лише організатор зустрічі може приймати учасників, не запрошених у календарі. Для цього потрібно запросити їх під час зустрічі та дозволити їм приєднатися.

·         Організатори зустрічей  можуть керувати засобами безпеки, наприклад, вимикати мікрофони учасників, вилучати їх із зустрічі.

Інструкція   Google Meet повідомляє про спеціальні базові налаштування безпеки, які знаходяться в нижньому меню:


До цих елементів мають доступ лише організатори конференції:

У меню можна видалити учасника, що заважає, з відео конференції

Також можна не дозволяти невідомим учасникам заходити до відео конференції.

Якщо людина вже є в конференції та заважає своїми діями, можна вимкнути її відео та мікрофон.

Якщо відбувається трансляція екрану, її також можна вимкнути в списку учасників.

Програма Зум також має ряд особливостей і переваг, що стосується безпечного її використання.

У час онлайн-навчання виникло таке явище, як «зумбомбінґ» (zoombombing). Це випадки, коли стороння людина приєднується до конференції й показує неналежні матеріали за допомогою камери або функції спільного перегляду. 

Учителі можуть попередити такі випадки,  вимагаючи реєструватися на онлайн-зустрічі або використовуючи пароль. Також можна вимкнути спільний доступ до екрана.

Osvita.ua пропонує поради  щодо безпечної поведінки в Зумі:

·         генерувати випадковий ідентифікатор зустрічі – хоча ви можете використовувати один ідентифікатор для всіх учнів одразу, Зум рекомендує вчителям використовувати випадкові ідентифікатори (таке налаштування вчитель може використати, коли створює запрошення – це менш зручно, але більш безпечно);

·         вимкнути звук – учасники можуть (і повинні) вимикати звук, коли вони не говорять, але вчитель також може вимкнути звук будь-якому учаснику або всім одночасно.

·         використовувати чат – учитель може контролювати, чи можуть учні писати в спільний і приватні чати;

·         вимкнути відео – будь-який учасник може вимкнути відео до початку зустрічі і використовувати лише звук, а вчитель також може вимикати відео будь-якого учасника; 

·         налагоджувати невербальний зворотний зв’язок – використовуючи значки, учні можуть піднести руку, показати своє схвалення чи несхвалення і навіть інформувати вчителя, що їм потрібна перерва;

·         заблокувати зустріч – в Зумі викладач може  заблокувати зустріч, щоб ніхто не зміг приєднатися без його дозволу;

·         використовувати зали очікування – учасники, які хочуть увійти, перебувають у віртуальній кімнаті, і вчитель запускає їх одного за одним, щоб переконатися, що жоден зловмисник не отримав доступу; 

·         вимкнути передавання файлів – діти можуть надсилати один одному в чаті картинки і навіть відповіді на запитання, якщо вчитель не вимкнув цю функцію.

 

Використані джерела та матеріали:

1. Безпека й конфіденційність Google Meet для користувачів https://support.google.com/meet/answer/9852160?hl=uk&ref_topic=10632347 

2. Використання сервісу Google Meet за умов дистанційного навчання https://content.hneu.edu.ua/s/Elxzv-E6g 

3. Як працювати й поводитися в Zoom: поради для учнів і вчителів http://osvita.ua/school/method/85398/?fbclid=IwAR1ZsIW8TEuHgLfekAhdg8SSGeN72GuaLpMwwKMkbqxed6DosZ8-ItK-r0o 





Немає коментарів:

Дописати коментар