Пропонуємо до вашої уваги матеріали про безпечну організацію роботи та
поведінки школярів з використанням програм для відео конференцій.
В умовах пандемії достатньо велике значення має ефективне дистанційне навчання. Багато шкіл для проведення онлайн-навчання обрали програми для відеозустічей Google Meet та Zoom. При цьому актуальним питанням є безпечне проведення освітніх заходів у онлайн форматі.
Багато закладів освіти для використання обрали програму Google Meet, яка має ряд переваг, а саме:
-
Організація онлайн-занять, в яких можуть одночасно брати участь до 150 користувачів.
-
Заняття може тривати безперервно
до 300 годин (заняття в Zoom може тривати не довше 40 хвилин).
-
Можлива
демонстрації матеріалів на робочому столі ПК під час занять, можна надати доступ до свого екрану, щоб показати інформацію на робочому столі.
-
Планування занять попередньо та прив’язка до гугл-календаря. Синхронізація
запланованих занять виконується автоматично на всіх пристроях, тому почати
зустріч можна на комп’ютері, а закінчити - на іншому пристрої.
-
Запис занять зі збереженням відео
на Google Диск.
-
Приєднуватися можна як через
браузер, так і через додаток для Android.
У Meet для захисту відеозустрічей використовуються різні заходи безпеки. Наприклад, засоби захисту від злому для
відеозустрічей в Інтернеті та підключень із телефону.
Також з метою захисту, коли учасники
приєднуються до відеозустрічі, застосовуються
обмеження.
·
Анонімні користувачі (які не мають облікових записів
Google) не можуть приєднуватися до заходу.
·
Учасники не можуть приєднатися до зустрічі раніше, ніж
за 15 хвилин до її запланованого початку.
·
Лише користувачі, запрошені в календарі, можуть
приєднуватися до зустрічей без спеціального запиту. Учасник, якого не запрошено
в календарі, повинен надіслати запит на приєднання до зустрічі, а її
організатор має підтвердити його.
·
Лише організатор зустрічі може приймати учасників, не
запрошених у календарі. Для цього потрібно запросити їх під час зустрічі та
дозволити їм приєднатися.
·
Організатори зустрічей можуть керувати засобами безпеки,
наприклад, вимикати мікрофони учасників, вилучати їх із зустрічі.
Інструкція Google Meet повідомляє про
спеціальні базові налаштування безпеки, які знаходяться в нижньому меню:
До цих елементів мають доступ лише організатори
конференції:
У меню можна видалити учасника, що заважає, з відео
конференції
Також можна не дозволяти невідомим учасникам заходити
до відео конференції.
Якщо людина вже є в конференції та заважає своїми
діями, можна вимкнути її відео та мікрофон.
Якщо відбувається трансляція екрану, її також можна
вимкнути в списку учасників.
Програма Зум також має ряд особливостей і переваг, що
стосується безпечного її використання.
У час онлайн-навчання виникло таке
явище, як «зумбомбінґ» (zoombombing). Це випадки, коли стороння людина
приєднується до конференції й показує неналежні матеріали за допомогою камери
або функції спільного перегляду.
Учителі можуть попередити такі випадки, вимагаючи реєструватися на онлайн-зустрічі
або використовуючи пароль. Також можна вимкнути спільний доступ до екрана.
Osvita.ua пропонує
поради щодо безпечної поведінки в Зумі:
·
генерувати випадковий ідентифікатор зустрічі – хоча ви
можете використовувати один ідентифікатор для всіх учнів одразу, Зум рекомендує
вчителям використовувати випадкові ідентифікатори (таке налаштування вчитель
може використати, коли створює запрошення – це менш зручно, але більш
безпечно);
·
вимкнути звук – учасники можуть (і повинні) вимикати
звук, коли вони не говорять, але вчитель також може вимкнути звук будь-якому
учаснику або всім одночасно.
·
використовувати чат – учитель може контролювати, чи
можуть учні писати в спільний і приватні чати;
·
вимкнути відео – будь-який учасник може вимкнути відео
до початку зустрічі і використовувати лише звук, а вчитель також може вимикати
відео будь-якого учасника;
·
налагоджувати невербальний зворотний зв’язок –
використовуючи значки, учні можуть піднести руку, показати своє схвалення чи
несхвалення і навіть інформувати вчителя, що їм потрібна перерва;
·
заблокувати зустріч – в Зумі
викладач може заблокувати зустріч, щоб
ніхто не зміг приєднатися без його дозволу;
·
використовувати зали очікування – учасники, які хочуть
увійти, перебувають у віртуальній кімнаті, і вчитель запускає їх одного за
одним, щоб переконатися, що жоден зловмисник не отримав доступу;
·
вимкнути передавання файлів – діти можуть надсилати
один одному в чаті картинки і навіть відповіді на запитання, якщо вчитель не
вимкнув цю функцію.
Використані джерела та матеріали:
1. Безпека й конфіденційність Google Meet для користувачів https://support.google.com/meet/answer/9852160?hl=uk&ref_topic=10632347
2. Використання сервісу Google Meet за умов дистанційного навчання https://content.hneu.edu.ua/s/Elxzv-E6g
3. Як працювати й поводитися в Zoom: поради для учнів і вчителів http://osvita.ua/school/method/85398/?fbclid=IwAR1ZsIW8TEuHgLfekAhdg8SSGeN72GuaLpMwwKMkbqxed6DosZ8-ItK-r0o
Немає коментарів:
Дописати коментар